Kosten van inschrijving 2025
De deelname is definitief na inschrijving op de inschrijfpagina én na ontvangst van de deelnemersbijdrage.
112km €50
2x 56km €60
Het principe vol=vol geldt bij de inschrijvingen, de betaaldatum hanteren wij als volgorde van inschrijving.
Bevestiging inschrijving
De inschrijvingen worden handmatig verwerkt en bevestigd. Zodoende kan het een paar dagen duren vóórdat de bevestiging volgt.
Wachtlijst
Er is een wachtlijst actief na het bereiken van het maximale aantal inschrijvingen van 100.
Afgelasten van het evenement
Indien het evenement onverhoopt niet plaats kan vinden (b.v. Covid-19) vergoeden wij de deelnemersbijdrage minus €10,- aanloopkosten.
Overdragen startplaats
Indien je onverhoopt niet kunt deelnemen, is het mogelijk om je startplaats over te dragen naar de wachtlijst. Neem contact op via de Contact pagina waarna wij de overdracht en de restitutie van de deelnemersbijdrage (minus €10,-) regelen.
Indien de wachtlijst leeg is, vervalt de overdracht optie en volgt er géén restitutie van de deelnemersbijdrage.
Start en Finish
1x 112km: start en finish in Meerlo.
2x 56km: start dag1 in Meerlo, finish in Sevenum. Start dag2 in Sevenum, finish in Meerlo.
Vervoer 2x56km vanaf finish dag1 en naar start dag2
Voor de deelnemers van de 2-daagse is er een mogelijkheid om gebruik te maken van vervoer vanaf en naar de finish/startlokatie in Sevenum tegen een kleine bijdrage.
Ophalen startnummer en aanmelding ter plekke
Zie tabblad "Weekend schema" voor tijden.
Noodgevallen
Het startnummer is voorzien van een telefoonnummer dat gebruikt kan worden in geval van nood (b.v. blessure, staken wedstrijd etc.). Via dit telefoonnummer kan er contact gelegd worden met het hoofdkwartier ('t Kasteelke). Neem ook contact op via dit telefoonnummer indien je de wedstrijd vroegtijdig verlaat en bijvoorbeeld zelf voor transport zorgt!
In levensbedreigende situaties is 112 altijd de betere optie!
Checkpoints:
1x 112 km: 7 Checkpoints (excl. finish)
2x 56km: 3 Checkpoints (excl. finish)
Dropbags
1x 112km: één dropbag max 5kg, welke halverwege beschikbaar zal zijn.
Dropbag te voorzien van een label met naam en met een max. gewicht van 5kg. Bij voorkeur een dropbag die waterproof en stevig is zodat er tijdens het vervoer geen beschadigingen aan de inhoud kunnen ontstaan. Dropbag in te leveren vóór de start in de daarvoor aangewezen aanhanger.
2x 56km: Géén dropbag.
Er is wel mogelijkheid om een kleine tas (voorzien van naam) in te leveren bij de start waarna deze door ons retour genomen wordt naar de finish.
Trackers
De tracker wordt door ons aan je racevest/rugzak vastgemaakt, verwijder deze daarna niet meer.
Om een goede GPS- en GSM-ontvangst te waarborgen, dient de tracker niet bedekt te worden.
Na de race, of indien je moet opgeven, dient de tracker ingeleverd te worden bij een wedstrijd official.
Eten en drinken op de CP's
De Ultra Trail en Walk is zelfvoorzienend (dranken uitgezonderd), hetgeen betekent dat je voor voldoende eigen eten dient te zorgen om de afstand te overbruggen.
Op de CP's zullen er dranken in de vorm van water en cola e.d. aanwezig zijn. Er zullen ook kleine versnaperingen aanwezig zijn en natuurlijk zal de Limburgse vlaai niet ontbreken.
Cut-off tijden en sluiten CP's
1x 112km Trail Run 18 uur.
1x 112km Walk 20 uur.
2x 56km Trail 2x 9uur.
CP's sluiten op een gemiddelde tijdsberekening van afstand/uren (trail is 6,22 km/u, walk is 5,6km/u).
Indien een CP niet binnen de gestelde tijd gehaald wordt, of er een besluit genomen wordt om de wedstrijd vroegtijdig te beëindigen wordt er een status DNF (did not finish) toegekend.
Kiest men er voor om toch door te gaan met een status DNF dan geschiedt dit op eigen verantwoordelijkheid en kan er géén aanspraak meer gemaakt worden op support door de organisatie.
Heb ik een GPS ontvanger nodig om de route te volgen?
Ja.
De ultra-trail-route wijkt op verschillende punten af van het originele Petranpad zoals aangegeven op de website van het Landschap Horst a/d Maas. Ten alle tijden dient de door de organisatie aangeleverde route (via een GPX-bestand) gevolgd te worden ook al geven fysieke markeringen op paaltjes een andere route aan.
GPX-bestand
In de week voorafgaand aan het evenement wordt het GPX-bestand door ons aangeleverd. Het GPX-bestand is alléén te gebruiken tijdens de loop. Reden hiervan is dat er over privégronden gelopen wordt waarvoor toestemming is verleend.
Parkeren
Parkeren op het terrein van 't Kasteelke in Meerlo is niet toegestaan. In de nabije omgeving (max.300m) is openbaar, gratis parkeren mogelijk (bijvoorbeeld op het dorpsplein tegenover de kerk), houd wel rekening met de geldende verkeersregels.
Overnachten
Er zijn voldoende mogelijkheden in de vorm van B&B’s, campings, hotels e.d. in de nabijheid te vinden. Bij de start/finish locatie is kamperen niet toegestaan.